Menu

Grupa V


Zachęcamy do wysyłania efektów Waszych prac na e- mail grupowy pszczolkigrupa5@gmail.com

22.06.2020- 26.06.2020
Życzenia wakacyjne 
Zabawkowe smutki 
Jak wróbelek Elemelek...
Helena Bochlerowa "O Jasiu"
Zabawy relaksacyjne 
Prawa dziecka 
Wiersz "Żegnamy" 
Propozycja prac plastycznych 
Lato- youtube
Pokoloruj 

15.06.2020- 19.06.2020
Zajęcia online- plik pdf 
Zmysły
Zabawy sensorycze  
Tęcza
Kolorowanki 

Dzień dobry kochane przedszkolaki !
Z okazji Dnia Dziecka, przesyłamy Wam życzenia i nasze gorące serca :) 
https://www.magisto.com/album/video/ISh8AlJTRlomdikEDmEwCXt_?fbclid=IwAR3zyuMh66C8DtPWayiMbvNpoD_FaOsvx9fTBRSuVO1TLVmniiGBhpKhshg&c=o&l=vsm&o=a


08.06.2020- 12.06.2020 
Zajęcia online - plik pdf 

01.06.2020- 05.06.2020 
Zajęcja online- plik pdf 

Życzenia dla Mamy i Taty 


25.05.2020- 29.05.2020
Rodzina, zdalne nauczanie - plik pdf
Pan Krokodyl i powrót do przedszkola  - bajka 
Bajka - powrót do przedszkola 

Pudełko dla Mamy i Taty 


18.05.2020- 22.05.2020









11.05.2020- 15.05.2020












04.05.2020- 08.05.2020









27.04.2020- 30.04.2020
1. Na początek gimnastyka 


2.  Wiersz 

3. Teatrzyk 

4. Wprowadzenie litery H, h



5. Ćwiczenia 


6. Praca plastyczna 




20.04.2020- 24.04.2020

1. Na początek propozycja ćwiczeń porannych oraz gimnastycznych 


2. Wprowadzenie litery Ż, ż




3. Piosenka 

4. Wiersz

5. Praca plastyczna 

6. Zadania 




7. Ćwiczenia logopedyczne


http://www.ffp.org.pl/wzory-dokumentow/category/42-bajka-kamishibai-opowiesci-z-zielonego-parku?download=98:bajka-opowiesci-z-zielonego-parku

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci 

14.04.2020- 17.04.2020 

● Bajka ortofoniczna - powtórz odgłosy zwierząt.

" W zagrodzie Małgosi"- E. Michałowskiej

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

● Słuchanie opowiadania Stanisława Karaszewskiego ,,Awantura na wiejskim podwórku.
https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI

● Porozmawiaj na temat opowiadania
- Co działo się rano na wiejskim podwórku?
- O co kłóciły się kaczki z kurami?
- Za kim były gęsi?
- Kto zaatakował drób?
- Co zrobił pies Burek?

Proponujemy zabawę w mieszanie kolorów.

- pomieszaj żółtą i niebieską farbę - sprawdź czy wyjdzie kolor zielony?
-pomieszaj niebieską i czerwoną farbę - sprawdź czy wyjdzie kolor fioletowy?
- pomieszaj czerwoną i żółtą farbę - sprawdź czy wyjdzie pomarańczowy kolor?








Propozycja pracy plastycznej 




06.04.2020- 10.04.2020

1. Na początek gimnastyka poranna

ĆWICZENIA PORANNE

1. Zabawa orientacyjno- porządkowa Kury. W wyznaczonym miejscu, dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Na hasło rodzica ,,Kury na podwórku", dzieci wstają i spacerują np. po pokoju, grzebiąc nogami w poszukiwaniu jedzenia, później dziobią odnalezione ziarenko, uderzając palcem o podłogę.
2. Zabawa bieżna Jastrząb i kury. Rodzic wyznacza miejsce, w którym staje dziecko. Na hasło ,,Jastrząb" dziecko wybiega z wyznaczonego miejsca, jeśli w domu są inne dzieci, może próbować złapać ,,kurę". Jeśli ,,dziecko- kura" przysiądzie nie może jej złapać. Jeśli nie ma innych dzieci, dziecko lekko biega i wraca w wyznaczone miejsce.
3. Zabawa ruchowa z elementem skoku- Zajączki. Dziecko wykonuje przysiad podparty. Na hasło ,Zajączki skaczą"- naśladują skoki zająca. Na hasło ,,Zajączki stają słupka"- w przysiadzie prostują tułów do pionu i układają ręce w skrzydełka.
4. Ćwiczenia równowagi. Dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan. Na polecenie rodzica zatrzymują się, stają na jednej nodze i opierają stopę wolnej nogi o kolano nogi, na której stoją.
5. Zabawa bieżna Dobierz sobie parę. Dziecko lekko biega w różnych kierunkach w wyznaczonym miejscu. Na hasło znajdź sobie parę- szybko dobiera sobie parę- może być maskotkę i maszeruje z wysokim unoszeniem kolan.
6. Marsz ze śpiewem dowolnej piosenki.

-Każde ćwiczenia można powtórzyć według uznania.

 

2. Autor: A. Galica

Bajeczka wielkanocna

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

3. „O żółtym tulipanie” – M. Różycka

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami.
Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi. – Kto tam? –zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
– To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
– Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.
– Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
– Puk! Puk! Puk!
– Kto tam?
– To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
– Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie. Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał: – Tulipanku, puść mnie!
– Ktoś ty?
– Promyk słoneczny –odpowiedział cieniutki głosik.
– O, nie potrzebuję cię. Idź sobie. Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał. – Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
– To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie! Wtedy Tulipanek pomyślał: „Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.
Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę,
Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go …
I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.
Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka.
A rano przyszły dzieci i zawołały:
– Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!
– Teraz już na pewno będzie wiosna!

4. https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ
Słowa – Agnieszka Galica

Muzyka – Tadeusz Pabisiak

Wielkanocna piosenka

1. Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach każdy zając pamięta
Do koszyczka zapakuje słodycze
I na święta nam przyniesie moc życzeń.

2. Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach i kurczątko pamięta
W żółte piórka się ubierze wesołe
Wśród pisanek będzie biegać po stole.

3. Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach nasz baranek pamięta
Ma na szyi złoty dzwonek dźwięczący
Będzie biegał będzie skakał po łące.


5. Propozycja- Jak wysiać rzeżuchę https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34

6.  Przeczytaj zdania i oblicz 



7. Ozdób pisanki 

8.  Propozycja pracy plastycznej 





30.03.2020- 03.04.2020
Na początek kochane dzieci mamy dla Was piosenkę:

słowa i muzyka: Wojciech Kaleta

Piosenka

,,Wieziemy tu kogucika" 

1. Wieziemy tu kogucika
dajcie jajek do koszyka
dajcie aby choć ze cztery
a do tego ze trzy sery
dla kogucika!

2. Oj, zieleni się, zieleni
młoda trawka tuż przy ziemi
kukuryku, kukuryku
już i pełno jest w koszyku
dla kogucika!

3. Do was tutaj wstępujemy
zdrowia, szczęścia winszujemy
dajcie też co macie dać
zdrowia, szczęścia nie żałować
dla kogucika!

https://www.youtube.com/watch?v=TV1D0I8SWPo

Wiersz, proszę wybrać sobie wiersz, któy najbardziej Wam się podoba i spróbować nauczyć się go. 

 D. Gellner ,,Pisanki” 
 Patrzcie,
ile na stole leży pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
by się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują
Świąteczne życzenia.
 
 M. Terlikowska ,,Śmigus  Dyngus” 
 Wie o tym i Tomek i Ewa,
że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
dla żartu,
dla śmiechu,
troszeczkę.
Bo gdy wiatr chmurkę przywieje
i wszystkich was deszczem
poleje?

M. Majchrzak ,,Już Wielkanoc”
 Święta, Święta Wielkanocne
Jak wesoło, jak radośnie. 
Już słoneczko mocno grzeje
Miły wiatr wokoło wieje.
Rośnie trawa na trawniku
Żółty żonkil w wazoniku.
Na podwórku słychać dzieci
Ach, jak dobrze, że już kwiecień. 
A w koszyczku, na święcone
Jajka równo ułożone. 
Śliczne, pięknie malowane
Różne wzory wymyślone. 
Jest baranek z chorągiewką
Żółty kurczaczek ze wstążeczką. 
I barwinek jest zielony
W świeże kwiatki ustrojony.

Razem z rodzicami/ rodzeństwem przeczytaj wiersz i odpowiedź na pytania. 

Słuchanie wiersza P. Beręsewicza
“Wielkanoc”
Jajko z napisem “Pisanka Janka” To była, przyznam, niespodzianka, Bo u nas w domu, aż do tej pory, Każdy malował jajka we wzory. Ale poza tym, jak się wydaje, Nie ucierpiały stare zwyczaje: Były palemki, serdeczne słowa, Spacer, życzenia, babka drożdżowa, A w śmigus- dyngus po dwóch minutach Wszystkim świątecznie chlupało w butach.
Rozmowa na temat wiersza:
-Jakie zwyczaje związane z Wielkanocą są wymienione w wierszu?

-Co różniło tę Wielkanoc od poprzednich?

- Opowiedz, w jaki sposób pomagasz rodzicom w przygotowaniach do świąt Wielkanocnych?

PRACE PLASTYCZNE:
Wiemy dzieci, że bardzo lubicie wykonywać różnorodne prace plastyczne, dlatego w tym tygodniu proponujemy Wam wykonać pisanki, dowolnymi technikami- mogą to być jajka pomalowane farbami, pisakami w jednym kolorze lub w różnych kolorach, nalepianki z różnobarwnych wycinanek z papieru, a może naklejanki- zachęcamy do Waszej pomysłowości;
- może udekorujecie już swoje koszyki Wielkanocne np. kolorowymi wstążkami, motywami wielkanocnymi, serwetką, Waszą wykonaną pisanką, potnijcie bibułę w cienkie paski, zastąpi ona naturalne sianko.
- zachęcamy Was dzieci, do własnej pomysłowości, twórzcie prace, wycinajcie, klejcie, malujcie, rysujcie, bawcie się i odkładajcie, kiedy przyjdziemy do przedszkola, zorganizujemy wspólną wystawę dla nas i dla Rodziców.

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

1. Dziecko siada na podłodze, wita się z partnerem- słownie, nogami, rękami, dowolnie.
2. Ćwiczenia indywidualne wg własnego uznania.
3. W siadzie rozkrocznym dziecko uderza o kolana: dłońmi, łokciami, pięściami, rozciera kolana.
4. W siadzie podpartym rękoma do tyłu, dziecko wykonuje wymachy nóg, a następnie kładzie się na plecach i naśladuje nogami jazdę na rowerze.
5. Ślizga się, czołga oraz turla po podłodze.
6. Relaks- dziecko leży i głęboko oddycha.
7. Przechodzi wokół leżącej maskotki, a następnie przeskakuje przez nią.
8. Dziecko ćwiczy w parze:
- siada rozkrocznie, twarzą do partnera - wykonują naprzemiennie skłony i leżenie, próbują leżeć raz na jednym, raz na drugim boku;
- siadają tyłem do siebie i naprzemiennie, jedna osoba wykonuje skłon, a druga kładzie mu się na plecach, próbują wspólnie wstać, pchając partnera plecami.
9. Relaks w leżeniu na podłodze- partnerzy obchodzą się nawzajem przodem lub tyłem.
10. Dziecko siada pomiędzy nogami swojego partnera, który je obejmuje i delikatnie kołysze.

Ćwiczenia w czytaniu:
ja jo ju jy aj oj ej ij yj
olej klej jak maj raj soja wujek

Janek lubi Wielkanoc. Co robi Janek? Janek pomaga mamie. Janek ozdabia jajka. Pomalowane jajka to pisanki. Potem Janek polukruje baby.

Ćwicz pisanie litery J j, narysuj przedmioty rozpoczynające się na głoskę j lub mające w wyrazie głoskę j.


KWIECIEŃ
ZADANIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE
I i II Tydzień - Wielkanoc
1. Kultywowanie tradycji i zwyczajów świątecznych związanych z Wielkanocą. Wzmacnianie więzów w rodzinie.
2. Ćwiczenia w czytaniu.
III Tydzień -Wiosna na wsi
3. Wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi, poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi. Nazywanie ich domów.
4. Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw.
IV Tydzień - Dbamy o Ziemię
5. Poznawanie zagrożeń dla przyrody wynikających z niszczycielskiej działalności człowieka, np. zatruwanie wód, powietrza. Wdrażanie do szanowania wody.
6. Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
V Tydzień - W świecie teatru
7. Rozmowy na temat teatru- jego wystroju, ludzi tam pracujących. Odszukiwanie w utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda.
8. Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.








23.03.2020- 27.03.2020
Przesyłamy Wam karty pracy do utrwalenia liczby 10.

Spróbujcie rozwiązać poniższe zagadki: 

Rozwiąż zagadki związane z wiosną według P. Beresewicza:
1. Szary ptaszek gdzieś w oddali wyśpiewuje
z taką siłą i tak głośno wiosnę chwali,
że się wiośnie robi miło. (skowronek)

2. Śpi na gałązce, jak na kanapie                                                                                                                                                    kosmatych kotków rój szarobiały,                                                                                                                                                za miękkim uszkiem wiosna je drapie                                                                                                                                           

i gdyby mogły, toby mruczały.  (bazie wierzbowe)

3. Kiedy już w gnieździe złoży bagaże,                                                                                                                                          kiedy klekocząc, wita się z nami,                                                                                                                                                gdy się na łące znowu pokaże,                                                                                                                                                  wszyscy się cieszą poza żabkami     (bocian)

4. Gdy zieloną napnie szyję,                                                                                                                                                              śnieg spod spodu główką bodzie,                                                                                                                                                a gdy wreszcie się przebije,                                                                                                                                               wiosna kwitnie nam w ogrodzie  (przebiśnieg)


 Przeczytaj poniższy tekst:
Tata kopie i Antek kopie. Ale łopata Antka taka mała.
A pies Łatek kopie dołek pod płotem.
- Łatku, nie kop!- woła Antek. Tam rosły tulipany.

Przeczytaj
Ło ła łe łi łu ły oł ał uł eł ił ył

Prca plastyczna: Pokoloruj bociana dowolną techniką, możesz go wyciąć nożyczkami, nakleić na większym arkuszu, dorysuj wiosnę wg własnego pomysłu.

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk
Zabawy ruchowe:https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE


Prosimy również, żeby dzieci utrwalały swoje role do Królewny Śnieżki.


Zapraszamy do kontaktu

Publiczne Przedszkole nr 17
im. Ciuchcia
ul. 3-go Maja 17
63-400 Ostrów Wielkopolski
tel.: 62 591 53 54
e-mail: przedszkole_nr17@wp.pl
Formularz kontaktowy