^Powrót na górę
logo
Get Adobe Flash player

Menu

Hartuj się!

               

 

 

 

 Hartuj się, bo kto się hartuje nigdy nie choruje!!! 

W ramach akcji "Rok szkoły w ruchu" i promocji zdrowego stylu życia, dzieci z grupy IV i V wyruszyły do pobliskiego parku, aby podczas ćwiczeń i zabaw hartować organizm! Powietrze, słońce i woda – to naturalne elementy przyrody z dawien dawna wykorzystywane jako środki hartujące organizm, wzmagające jego sprawność, odporność i zdrowie. Dzieci aktywnie ćwiczyły, brały udział w konkurencjach i wyścigach. Podczas wspólnych zabaw rozwijały ogólną sprawność i zwinność fizyczną, a przy tym nabywały odporność  do walki z wirusami i infekcjami! Każdy przedszkolak śmiało może powiedzieć, że "Ruch to zdrowie!".

 

 

 

Scenariusz zajęć ruchowych przeprowadzonych w parku

 

 

Cele:

- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu

- Nabywanie ogólnej sprawności i zwinności fizycznej dziecka

- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe

- Wzmacnianie wiary w możliwości dziecka podczas pokonywania zdań ruchowych

- Nabywanie odporności organizmu poprzez hartowanie ciała w trakcie zabaw ruchowych na świeżym powietrzu

- Rozwijanie takich cech motorycznych jak: szybkość, zwinność, zręczność, skoczność.

 

Przebieg zajęć:

1. Ćwiczenia orientacyjno- porządkowe

a)  Zapoznanie dzieci i tematem i celami zajęcia. Rozmowa na temat korzyści płynących z zabaw ruchowych na świeżym powietrzu.

b) Przypomnienie zasad zachowania się w czasie zajęć w parku

- bawimy się na wyznaczonym terenie

- biegamy bez potrącania

- uważnie słuchamy poleceń nauczyciela

- poprawnie wykonujemy ćwiczenia

- cierpliwie czekamy na swoją kolej

- podanie sygnału (dźwięk gwizdka), który informuje o zakończeniu ćwiczenia

2.Powitanie przy piosence „Gimnastyka”.

Ustawienie luźna gromadka. Witamy dziewczynki, witamy chłopców.

3. Ćwiczenia rytmiczne- marsz po obwodzie koła

Marsz po obwodzie koła, bieg i zmiana. Marsz po obwodzie koła i krążenie prawą ręką, Marsz na przerwę w graniu zatrzymujemy się robimy przysiad, skłon i maszerujemy dalej.

4. Zabawa orientacyjno- porządkowa Pająk i muchy

Dzieci biegają na hasło pająk zatrzymują się w dowolnej pozycji w bezruchu która mucha się rusza pająk zabiera ją do swojej sieci.

5. Ćwiczenia zadaniowe:

- Bieg slalomem między czterema chorągiewkami ustawionymi w odległości co dwa kroki, powrót marszem na swoje miejsce.

- Przejście po skakance z woreczkiem na głowie przed szarfą zdejmujemy woreczek i rzucamy do kosza.

- Rzut obręczą do celu.

- Skok przez kolorowe kółka.

- Przejście na czworakach przez okienko utworzone z obręczy.

- Dowolne podrzuty i chwyty piłki.

- Swobodny bieg z górki i pod górkę.

7. Zabawa z chustą animacyjną:

-Szklana tafla- dzieci trzymając naprężoną chustę podnoszą ją do wysokości pasa nieruchomą.

-Fala meksykańska- dzieci trzymając chustę pojedynczo unoszą chustę i opuszczają, co sprawia wrażenie fali.

- Zaczarowany motyl- falujemy chustą

- Chusta animacyjna leży na trawie- dzieci siadają, na odpowiedni kolor. Kojarzenie nazwy z kolorem np. trawa- dzieci siadają na kolor zielny.

-Zabawa z woreczkami-dzieci siedzą wokoło chusty z woreczkami w rękach. Na komendę nauczyciela wywołany kolor obiega chustę.

-Tarcza strzelecka- dzieci ustawiają się w odległości 2 metrów od chusty. Zadaniem dzieci jest wrzucić woreczki na odpowiednie kolory chusty, aby zdobyć jak najwięcej punktów.

-Bilard- dzieci trzymają chustę, na której znajduje się piłeczka, zadaniem dzieci jest wrzucić ja do otworu w środku chusty.

8. Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe

 Zakończenie zajęć. Podsumowanie, wręczenie odznak.

 

 

 

 

 

 

Dietetyk w przedszkolu

 

W  przedszkolu odbyło się spotkanie z dietetykiem - panem Piotrem Kaźmierczakiem, tatą Mai z gr. V, który zorganizował dla dzieci zajęcia, mające na celu promowanie zdrowego stylu odżywiania. Dzieci znakomicie wykazywały się wcześniej zdobytą wiedzą np. na temat piramidy zdrowego żywienia, podziału żywności na zdrową i na tą, której należy unikać. Podsumowaniem zajęć był zabawny film, choć z ważnym przekazem "...co by było, gdyby dzikie zwierzęta jadły fast foody?". Zajęcia odbyły się w ramach akcji "Rok Szkoły w Ruchu".


Wizyta Pani Doktor

 

Dnia 17.03.2014 roku gościliśmy w naszym przedszkolu lekarza chorób dziecięcych  - specjalistę medycyny rodzinnej panią doktor Alicję Tomczak - Kowalską, w ramach akcji "Akademia Zdrowego Przedszkolaka" i "Roku Szkoły w ruchu". Przypomniała ona dzieciom informacje dotyczące bakterii i wirusów oraz zasady przestrzegania higieny. Dzieci mogły pochwalić się swoją dotychczasową wiedzą, gdyż pojęcia te były im doskonale znane!

 

 


Gimnastyka korekcyjna

 

 

 

 



Po raz kolejny mogliśmy spotkać się z trenerami z Akademii Sztuk Walki Guerrier, tym razem w naszym przedszkolu. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z gimnastyki korekcyjnej, które miały na celu korygowanie wad postawy. Spotkanie z akademią zostało zorganizowane pod hasłem "Aktywny przedszkolak- Aktywna szkoła".

 

Scenariusz zajęć z gimnastyki korekcyjnej

 

 

Cele: 

-        Wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego 

-        rozwój fizyczny poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia ogólnorozwojowe 

-        Wyrabianie prawidłowej postawy ciała 

-        Naukę prawidłowego oddychania w czasie wykonywania ćwiczeń

  

Przebieg zajęcia: 

 

I część – wstępna. 

1. Ćwiczenia porządkowo – dyscyplinujące 

Zbiórka 

Prowadzący staje twarzą do ćwiczących i wydaje komendę do ustawienia się na zbiórkę. Ręka wskazuje miejsce zbiórki . 

2. Ćwiczenia lub zabawa ożywiająca 

Berek 

Spośród ćwiczących wybiera się „czarodzieja”, który goni po wyznaczonym polu. Dotknięty przez „czarodzieja” staje w pozycji zasadniczej („zaczarowany”). „Czarodziej” biega wokoło stojącego starając się jednocześnie „zaczarować” innych. „Czar” przestaje działać i zaczarowanemu wolno uciekać, gdy go dotknie jeden z wolnych uczestników. Należy pamiętać aby często zmieniać czarodzieja. 

3. Ćwiczenia w przyjmowaniu prawidłowej postawy 

Zabawa na czworakach: dzieci chodzą na czworakach w rytm tamburyna, na przerwę przyjmują prawidłową postawę w siadzie skrzyżnym ( kolana blisko podłogi, tułów wyprostowany, szyja wyciągnięta, ręce w „skrzydełka” ). 

 

II część – główna. 

1. Ćwiczenia głowy i szyi 

Rozkrok, laska  przeniesiona za plecy na łopatkach. Skłony głowy w przód i na boki, krążenia głowy, wysuwanie i cofanie głowy.     

2. Ćwiczenia obręczy barkowej, ramion (RP) i klatki piersiowej 

Dzieci stoją parami w szeregu. Trzymają się za uniesione RR tworząc bramy. Każde po kolei w podporze tyłem przechodzi pod tunelem, tworząc bramę na końcu tunelu. 

3. Ćwiczenia tułowia (T) w płaszczyźnie strzałkowej, czołowej i poprzecznej 

Pozycja wyjściowa- siad prosty ramiona w górę, 

1-skłon tułowia w przód, 

2-pogłębienie, 

3-pogłębienie z dotknięciem palców stóp, 

4-wyprost do postawy wyjściowej 

4. Ćwiczenia oddechowe 

Marsz z oddechami – RR w górę – wdech, opus RR i barków – wydech. 

5. Ćwiczenia mięśni brzucha 

zawodnicy siedzą naprzeciwko siebie. Jeden  z pary trzyma woreczek stopami i rzuca do partnera. Partner chwyta woreczek, wkłada między stopy i podaje z powrotem. Wygrywa para, która wykona najwięcej poprawnych podań. 

6. Ćwiczenia mięśni grzbietu o charakterze wyprostnym 

-        Dzieci maszerują po linii z taśmy z woreczkami na głowie – pozycja wyprostowana. 

-        Marsz z laską za łopatkami.

 

III część – końcowa. 

1. Ćwiczenia oddechowe 

W staniu dzieci trzymają oburącz chustkę, dmuchają w nią tak, aby ułożyła się poziomo. 

2. Ćwiczenia uspokajające 

„Opadające liście”. W pozycji stojącej dzieci chwytają stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry i obserwują jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzają ten ruch własnym ciałem 

3. Ćwiczenia w przybieraniu prawidłowej postawy ciała i przeciw płaskostopiu 

„Rowerek z woreczkiem”  - Dzieci przytrzymują palcami obu stóp po jednym woreczku. Leżą na podłodze. Na sygnał unoszą nogi do góry i wykonują nimi ruch, „Jazdy rowerkiem”. 

4. Ćwiczenia porządkowo – dyscyplinujące 

Marsz z wysokim unoszeniem kolan.

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2013. PRZEDSZKOLE NR 17 Rights Reserved.