^Powrót na górę
logo
Get Adobe Flash player

Menu

Gimnastyka korekcyjna

 

 

 

 



Po raz kolejny mogliśmy spotkać się z trenerami z Akademii Sztuk Walki Guerrier, tym razem w naszym przedszkolu. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z gimnastyki korekcyjnej, które miały na celu korygowanie wad postawy. Spotkanie z akademią zostało zorganizowane pod hasłem "Aktywny przedszkolak- Aktywna szkoła".

 

Scenariusz zajęć z gimnastyki korekcyjnej

 

 

Cele: 

-        Wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego 

-        rozwój fizyczny poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia ogólnorozwojowe 

-        Wyrabianie prawidłowej postawy ciała 

-        Naukę prawidłowego oddychania w czasie wykonywania ćwiczeń

  

Przebieg zajęcia: 

 

I część – wstępna. 

1. Ćwiczenia porządkowo – dyscyplinujące 

Zbiórka 

Prowadzący staje twarzą do ćwiczących i wydaje komendę do ustawienia się na zbiórkę. Ręka wskazuje miejsce zbiórki . 

2. Ćwiczenia lub zabawa ożywiająca 

Berek 

Spośród ćwiczących wybiera się „czarodzieja”, który goni po wyznaczonym polu. Dotknięty przez „czarodzieja” staje w pozycji zasadniczej („zaczarowany”). „Czarodziej” biega wokoło stojącego starając się jednocześnie „zaczarować” innych. „Czar” przestaje działać i zaczarowanemu wolno uciekać, gdy go dotknie jeden z wolnych uczestników. Należy pamiętać aby często zmieniać czarodzieja. 

3. Ćwiczenia w przyjmowaniu prawidłowej postawy 

Zabawa na czworakach: dzieci chodzą na czworakach w rytm tamburyna, na przerwę przyjmują prawidłową postawę w siadzie skrzyżnym ( kolana blisko podłogi, tułów wyprostowany, szyja wyciągnięta, ręce w „skrzydełka” ). 

 

II część – główna. 

1. Ćwiczenia głowy i szyi 

Rozkrok, laska  przeniesiona za plecy na łopatkach. Skłony głowy w przód i na boki, krążenia głowy, wysuwanie i cofanie głowy.     

2. Ćwiczenia obręczy barkowej, ramion (RP) i klatki piersiowej 

Dzieci stoją parami w szeregu. Trzymają się za uniesione RR tworząc bramy. Każde po kolei w podporze tyłem przechodzi pod tunelem, tworząc bramę na końcu tunelu. 

3. Ćwiczenia tułowia (T) w płaszczyźnie strzałkowej, czołowej i poprzecznej 

Pozycja wyjściowa- siad prosty ramiona w górę, 

1-skłon tułowia w przód, 

2-pogłębienie, 

3-pogłębienie z dotknięciem palców stóp, 

4-wyprost do postawy wyjściowej 

4. Ćwiczenia oddechowe 

Marsz z oddechami – RR w górę – wdech, opus RR i barków – wydech. 

5. Ćwiczenia mięśni brzucha 

zawodnicy siedzą naprzeciwko siebie. Jeden  z pary trzyma woreczek stopami i rzuca do partnera. Partner chwyta woreczek, wkłada między stopy i podaje z powrotem. Wygrywa para, która wykona najwięcej poprawnych podań. 

6. Ćwiczenia mięśni grzbietu o charakterze wyprostnym 

-        Dzieci maszerują po linii z taśmy z woreczkami na głowie – pozycja wyprostowana. 

-        Marsz z laską za łopatkami.

 

III część – końcowa. 

1. Ćwiczenia oddechowe 

W staniu dzieci trzymają oburącz chustkę, dmuchają w nią tak, aby ułożyła się poziomo. 

2. Ćwiczenia uspokajające 

„Opadające liście”. W pozycji stojącej dzieci chwytają stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry i obserwują jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzają ten ruch własnym ciałem 

3. Ćwiczenia w przybieraniu prawidłowej postawy ciała i przeciw płaskostopiu 

„Rowerek z woreczkiem”  - Dzieci przytrzymują palcami obu stóp po jednym woreczku. Leżą na podłodze. Na sygnał unoszą nogi do góry i wykonują nimi ruch, „Jazdy rowerkiem”. 

4. Ćwiczenia porządkowo – dyscyplinujące 

Marsz z wysokim unoszeniem kolan.

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2013. PRZEDSZKOLE NR 17 Rights Reserved.